lördag 12 april 2014

mer lörda


Skorpan vill att Grynet ska ligga hos henne och morronmysa framför tv:n

 hon passade på att känna på dom sylvassa riskornen i underkäken, det var kul tills Grynet bet


lite mer påskapyssel



jag är besatt av hönseriet som påskpynt i blå rummet. Närmare bestämt pärlhöns, ja eller det är ju syntethöns;) Det ser så lent ut att man vill gå förbi och dra kinden mot det. Påsken är väl ingen högtid jag pyntar ihjäl mig direkt. Det här och några hempysslade höns i köket det räcker.

 år grannes fina påskäggspyntade träd lyser upp kvarteret, tydligen en tysk företeelse

 Skorpan målade påskteckningar hon fick av Maria idag

Gräsfröna vi sådde för några veckor sen har bildat en 1 cm hög skir liten matta, det blir väl inte mycket att hurra för i år men nästa år kanske! Jag ska få lite perenner till rabatten av min svärmor och så ska några buskar inhandlas så ska det nog bli fason på trädgården som inte hade fått kärlek på länge också!

Ikväll kollar vi klart på den här som vi påbörja igår. Sicken popcornfilm, inte sett en sån feelgoodrulle sen Schindlers List :s

Inga kommentarer: