onsdag 23 april 2014

onsda


Så äntligen var det min tur att få några dagar ledigt:) I eftermiddags gick jag av efter 7 dagar i sträck. En veckohandling senare svängde jag in på vår gata. Grynet är ingen lycklig campare, s n o r i g. Linusstackarn ser allt lite sliten ut efter att i sju dagar ensam roddat snorig bebis och hushåll när frugan jobbat. Skorpan nämner jag inte, hon är självgående. Men det andra räcker ju så tack gode gud för Skorpan! Så när jag kom hem tog jag med mig Grynet på en promenad för att hämta ett paket så övriga familjen fick en stunds lugn o ro.

Skorpan har ju kommit till tanthimlen här i Tannefors. Det ligger ju som sagt ett hyreshus precis bakom vårat där tre av fyra lägenheter huseras av barnälskande pensionärstanter. Skorpan har redan själv gått hem till två utav dom, Anita och Viola för att umgås (ja eller vad dom styr med haha, vi vet inte). Jag gissar ju på att dom fyller henne med kola, bullar o saft. Idag bjöd hon hem Viola till sitt rum, ja man kan ju vara kompisar trots en åldersskillnad på ganska precis 80 år.

Såg nyss att jag och Charlotte Perrelli hade nåt gemensamt. Ni bah vad? Jag bah pannan o sminket. Nä. Hon har nyss flyttat och hon har valt samma tapet som vi har i köket till sonens sovrum. Jag vet ni dör av intresseslag nu va?

2 kommentarer:

Karin sa...

Vart har ni köpt Grynets fina mössa?

anna sa...

Karin!
Loppisfynd!