söndag 13 april 2014

Så äre mä´t

Min man unnar mig gärna fast den här månaden är fattigare än fattigast. Hur mycket jag älskar honom? Oändligt! Har suktat efter en klänning på nätet länge, den kostade 600:- och nu var den på rea för 200:- och Linus sa köp KÖP! Inga pengar egentligen, MEN just INGA pengar var vad vi fick i lön den här månaden. Linus får sin lön i förskott och gick på föräldraledighet, jag får min lön i efterskott alltså månaden efter jag tjänat in den och jag började ju jobba. Jag får ju alltså jobba två månader innan jag får en lön. Försäkringskassans spännande brytdatum och det faktum att vi tar ut minimalt med föräldradagar för att vara hemma länge gjorde att det som kom från det hållet inte ens täckte halva hyran. Att det skulle bli så här visste vi långt innan så det fick bli ett uttag från buffertkontot dock är det ju jävligt trist att ta ut "levnadspengar" därifrån och det dröjer ju tills vi har dom plus och kan sätta tillbaka dom. Jag har iallafall bidragit till hushållskassan med att sälja lite barn och mammakläder för 1200:- den här månaden, det får ju räknas för nåt! En gravidtröja och en gravidklänning fick jag det dubbla för mot vad jag köpte det för, fint! Barnkläderna av märket Hollys säljer som smör, förstår det dom är ju toksöta! Nu finns inga mammakläder kvar sålde en del som sagt och gav bort resten. Min frisörs söta lilla kollega som precis berättat att hon är gravid fick mina favvojeans och fina bloggläsar-Erika fick en tröja (Bump-tishan från det här inlägget) och ett linne.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

I hear you och känner med er! Vi hade en sådan månad häromsistens när Petter började jobba. Dröjde ju evigheters evigheter tills kosingen trillande in och buffertkontot fick sluta tjäna som vardagskonto. Studiebidraget är ju inte heller av högsta ekonomiska kvalité (trots att jag lyckades få ALLA extrabidrag som gick). Håll uuut och använd den snygga klänningen du köpte minst en gång i veckan så blir månaden lite roligare :-)

anna sa...

Skönt att höra att vi inte är ensamma:) det var bästa idén den måste användas!!