tisdag 17 september 2013

opsis kalopsis

17 september, inte bara en måndag utan även dagen som Skorpan tände en tändsticka själv. Den meningen skrev jag inte som en stolt förälder, bah har ni hört va min unge kan?! Utan mer ooops. Eller opsis kalopsis för att citera Skorpan. Nu tände hon tändstickan i all välmening och inte på bus. Linus lagade lunch, jag satt och ammade i sovrummet, Skorpan dukade. Jag och Linus när vi dukar, jo vi tar tändsticksasken och tänder ljusen på köksbordet. Så precis så gjorde Skorpan tände en tändsticka (bara det att hon fick fyr på den på första försöket) håller upp den brinnande och ropar till Linus va gör jag med den här nu, ta den! Haha jag kan tänka mig Linus blick när han vänder sig om från spisen och ser Skorpan stå på en köksstol och sträcker fram den brinnande tändstickan till honom. Skorpan fick sig ett allvarligt (inte argt, för hon skulle ju bara göra "rätt" och vara duktig) samtal och nu ligger tändstickorna utom syn och räckhåll. Att dom inte gjort det innan beror på att vi nog kanske litar lite för blint på Skorpan ibland. Hon har aldrig varit "klåfingrig", aldrig varit risktagande utan väldigt lugn och tänker sig för...

Inga kommentarer: