lördag 28 september 2013

lörda

medans jag armbågade mig fram i lönehelgsruschen på Maxi gick Linus till lekparken med barnen

Efter frukost drog vi iväg på en secondhandaffärtur, siktet inställt på ett fint bord till matsalsdelen i vardagsrummet i vårt nya boende. Vi snubblade över ett perfekt ganska omgående. Ett teakbord i perfekt skick med iläggsskiva, får plats 6-8 pers, prislapp 450:-. Hurra! Stolar är ju dock ett senare problem.. Det blev även en fin gammal bokhylla och en vacker karmstol. Markus råkade vara på sitt jobb samtidigt och vi kunde svänga förbi och låna en släpkärra, han är bäst! När jag handlade på Maxi i eftermiddags passade jag på att fylla kombin med banankartonger. Vi börjar i tid;) eller så är vi sjukt flyttsugna! Problemet är väl bara att förvara möblerna/kartongerna tills vi flyttar, nu är det fullt i förråden vill jag lova. Fördelen med att att föredra gamla vintagemöbler före nyproduktion är ju priset också. Vi har hittills lagt beslag på ett köksbord, matsalsbord, bokhylla och den fina karmstolen, utgift 1500:- (!) Jag älskar tapeter, oftast är ju dom jag faller för dessvärre sjukt dyra också, jag har en mapp på datorn med mina absoluta favvisar och några av dom (som inte är apdyra) ska äntligen få pryda vårt boende! Ja huset och dess inredning är det Linus och jag pratar om just nu, det man kan få en syl i vädret i tvåbarnsvardagen vill säga!

NU kidsen sover, vi ska se denna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen jag har ju glömt att gratulera till nya boendet! Det låter väl som ett perfekt upplägg - och läge med för den delen. Görskoj! Förutsätter att vi får följa med även dit ;-) och på vägen dit oxå förstås - är sjukligt besatt av andras inredning och fiffiga lösningar :-) Och aningens nyfiken oxå förstås...

anna sa...

Tack Bea:)! Självklart så kommer ni flytta in med oss och vi fortsätter dela med oss;) vi måste byta bloggadress i och med ny adress ju!

LindaB sa...

Grattis som sagt! Inte heller grattat.
Om huset står tomt nu så kanske det går att få låna garage eller ett förråd så länge och börja stuva in kartonger...? Värt att fråga!
Får ni tapetsera fast ni hyr alltså, guld ju!!! Gu så kul!!