söndag 16 augusti 2009

[LINUS] Måndag i morgon.

Om lite drygt en kvart så kommer nattpersonalen och byter av mig och jag får åka hem efter en lång arbetshelg. Imorgonbitti blir det disciplinerad motionsrunda på morgonen, ty när jag skulle klä mig propert till L's kära moders 70-årskalas upptäcktes en viss förvandling runt midjan, varpå en kall känsla av skräck fyllde mitt inre.

Som sagt så var vi på 70-årskalas nere i smålandsskogarna igår, vi åt gott, drack ingenting och en arbetsdag var sällan så snabb. När vi skulle åka tog L's fader P min hand i sin och tackade "för allting som ni gör för L, för att ni gör det möjligt för honom att komma ner hit och fira M, och för allt annat". Jag sträckte på ryggen och fick nåt varmt i hjärtat. Jag är stolt över mitt arbete. Jag är glad att de finns.

Men jag skulle ju förstås vara ännu gladare om jag fick glida till jobbet i DEN HÄR (obs PRISET!!)

1 kommentar:

tarmen sa...

det får bli lite squash när jag kommer hem!