torsdag 13 augusti 2009

[ANNA] Från regn till solsken bokstavligen!

Imorse var jag allt annat än peachy. Väcktes av telefonen 03:30 och kunde inte somna om sen, hade tänkt att ta sovmorgon och börja jobba nio. En förbannad Anna cyklade mot Tornby 06:05. Börja tidigt sluta tidigt, inte då. På jobbet hopade sig de tekniska problemen. Cyklade hem i hällande ösregn, missade hagelskuren med minutrar(jag är uppriktigt förvånad över det). Kom till bron över järnvägen vid Bergs rondellen, där tog cykelvägen, som fanns där på morgonen, slut. Perfekt. Nånstans där tog även jag slut. Kom hem bytte till torra kläder och gick ner på stan med Johanna. I höjd med Indiska blev vi påhoppade av en försäljare från TRE(jag vet du är förvånad). Jag åt upp honom till mellanmål. Töntiga idiotjävel. Snart är det dags för att "go postal" alá USA. Köpa ett maskingevär och skjuta av dom. Greenpeace, TRE, Telenor, Human rights och vafan det nu är. Ta ett nej och följ inte efter mig, annars börjar jag veva nästa gång. Efter att ha unleashed hell på säljaren började jag känna mig bättre till mods. Vi kom till H&M där vände det ännu mer. Jag går på en föredetta jobbarkompis, som jobbar där nu. Detta innebar att jag för andra gången i mitt liv fick riktig hjälp och ett trevligt bemötande på H&M. Så nu är det skitsnygga skärpet i skyltfönstret(det sista) paxat och mitt om nån vecka. Efter det strök ett par paljettleggings med, billiga, sköna, galet glammiga och inte alls jag. När vi kom ut från H&M sken solen från blå himmel och vi drack Mocha frapinos på Espresso house uteservering. Här hade skitdagen vänt till kanondag! Och dessutom köpte jag på Anettes inrådan senaste numret av Glamour och får där med 30% på min efterlängtade ansiktscreme på Body Shop.


I´m having a party in my pants, wanna come?

3 kommentarer:

frida sa...

wohooo! she's in färsen, som suede skulle ha sjungit.

Anna sa...

HAHA en av mina favvo Suedeskivor, mycke bra på den finns det du! Plus att skivomslaget är mkt fint! Headmusic heter den va?

frida sa...

stämmer mycket bra det. ojojoj vad jag har lyssnat mycket på den skivan i mina dar!