lördag 8 augusti 2009

[ANNA] bad&middag!

Den här dagen började ganska tidigt, Mackan&syrran drog med oss till Rängen för lite bad och lunch. Eftersom vi skulle vara i Norrköping vid tretiden så blev vi inte så långvariga, men två dopp hann vi med! Eftermiddag/kväll tillbringades hos min faster Ulla och hennes man Nils-Olof(men det orkar ingen säga så Nisse och Lollo funkar lika bra). Där blev vi bortskämda med massor mat och dryck. Spottar man i glaset spottar man på Lollo. Mer lättsamma och generösa människor får man nog leta efter. Lollo ser halvt livsfarlig ut med luffartatueringar och en stämma som ekar i hela huset med ett minst sagt färgstarkt ordförråd. Men skenet bedrar, snällare får man leta efter. Imorron är sista dagen på semestern men det är inte hela världen, vi har haft det underbart. Men självklart kan jag ju säga att jag är väl inte ett fan av att jobba direkt...I natt hoppas jag på en god och hel natts sömn. Jag har vaknat vid sextiden tre nätter i rad och haft svårt att somna om. I natt somnade jag om men väcktes vid åtta igen, jag förbannar lyhörda hus. Nu ska jag göra te och sedan lägga mig på spikmattan, godkväll!

Lollo fångad i en konstig min, förmodligen för att glaset var slut...

2 kommentarer:

Anette sa...

Tack för alla fina kommentarer Anna!
Har varit kul att följa med på er mysiga semester, så härligt med alla utflykter och badstopp :) Tråkigt att du inte kunnat sova och att semestern nu är över, men sommaren är inte slut för det!
Ha det bra, Kram

tarmen sa...

knappt liten linus ser ut då!