måndag 17 augusti 2009

[ANNA] en vanlig måndag.

Idag har jag jobbat 8-17:30, eller jobbat och jobbat, varit på utbildning. Eftersom Linus njutit av ledig dag stod bilen till mitt förfogande. Jag fastnade i rusningstrafiken både dit och hem. Hem var värst, kröp nerför Drottninggatan i en kvart, inga konstigheter. Men det var inte det värsta, det var studenterna. Jag hatar studentjävlarna i overaller. Jag blir påmind om det vid den här tiden varje år. Dom gör ett försök att ta över stan, overaller i ett myller. Vid Västra vägen kom dom flockvis på cyklar rakt ut ivägen. Oansvarigt! Trist nog överlevde alla, men vi bilister var nära att packas ihop till en långtradare. Inte nog med det så är dom på mitt jobb också. Jag har också läst på universitet, två kurser, Genusvetenskap(alla som är förvånade räcker upp en hand) och Våldsvetenskap. Det är inte universitetsstuderande i sig alltså det är overallstudenterna. Jag myser när jag tänker på overallernas skyhöga studieskulder. Faktumet att dom lever på nudlar i tre år, köper sina jeans på mitt jobb, bor i korridor och har svår akne fast dom är 29, är ren bonus. Men det är väl tur att världen berikas med mångfald. Annars så var utbildningen på jobbet bra och handlade om självutcheckning(som börjar nu på onsdag, välkomna!).

6 kommentarer:

linus sa...

haha they suck!

Anette sa...

Kul med utbildning, vad var det för nåt ni fick lära er?!

Anette sa...

Eller var det "bara" självutcheckning?! Usch, känns som jag kommer vara helt handikappad när jag kommer tillbaka... Får göra nåt gästspel i höst så jag inte glömmer allt :)

Unknown sa...

hate studenter...

Anna sa...

Haha jag vet, vilka tror dom att dom är egentligen. Vi har ju jobb iaf! Vad har dom? Jo ett tomt kylskåp och fula kläder och en ihopljugen framtid. Jo man tackar.

Hanna sa...

...när Cribbe jobbar i Ryd brukar han lyssna på alla dåliga skämt och urusla mat recept! Desto äckligare mat ju mer skrattar dom... Värst är dom med solglasögon och skägg gärna 3 i grupp :)