onsdag 31 juli 2013

[ANNA] onsda, cykling&blåbär

Så himla pepp! Lustgas är verkligen bäst. Jag födde Skorpan (och blev sydd efteråt) på det som enda bedövning, sitter som en sportkeps kan jag lova. Rödvins-tillfreds-medgörlig upphöjt till 100 så har ni som inte har vägarna förbi Västervik ikväll en susning. Hoppas det känns så även denna gång.

I skrivandets stund (19:20) ligger Skorpan och somnar inne i sin säng, jag har precis plockat ut ett gäng miniblåbärspajer ur ugnen och Linus betar av dagens bildskörd vid köksbordet. I avdelningen aktiviteter du kan företa dig 6 dagar före beräknat förlossningsdatum av barn nr 2 så kom vi idag till skogsvandring och blåbärsplockning (gud jag blir ju nästan trött på mig själv och mina idéer ibland!). Vi drog med kusinen och en ryggsäck med fika. Blåbär och vildhallon med hem. Vi duckade för det rejäla åskovädret med en hårsmån.

Markus och jag har lite svårt att inte spela över när fotografen säger se glad ut! se förvånad ut!

Skorpan har tillbringat nästan all hemmatid idag vid sin rittavla.


våran artiga 3-åring trotsar; jag vill tyvärr inte ha cykelhjälm på mig! Nähä trist att du tyvärr ska ha det ändå rå!

Linus skickade tillbaka lite förstoringar till Fuji ikväll för reklamation (några var precis som dom skulle men tre var under all kritik, gryniga och suddiga). Fuji är ju verkligen inte smidigast eller miljövänligast i landet när dom skickar ut sina beställningar. Istället för att vänta in att alla framkallningar blir klara så skickar dom lite varteftersom. Så den här ordern var uppdelad i tre utskick som kom (jag skojar inte) en om dan i tre dagar, så lägger dom fakturan i sista utskicket. Jag peppade Linus att reklamera likadant, en bild i taget, och sen skriva en lapp i sista kuvertet med vad som var fel. Vi stod över även om det ryckte lite i bråkspaken;)

Inga kommentarer: