onsdag 10 juli 2013

[ANNA] onsdakväll

 på väg ner till Charken mötte vi vår granne Jesper som var på väg hem från sitt jobb

 på Stora Torget var det ett himla EM-hallabaloo och vi hörde knappt vad vi sa till varandra
 Charken levererade en mycket god varmrökt lax med romsås och färskpotatis, alldeles lagom lättsmält för nån som har sin magsäck intryckt och upptryckt;) hade ju mer än gärna fått ackompanjeras av två immiga glas vitt vin för min del men funkade med ett glas mineralvatten också. Så här på slutet av graviditeten så minns man faktiskt inte livet pre-preggo. Det är så himla länge sen ens kropp var obebodd och man t ex intog alkohol osv. Det har gått så lång tid att det här känns som ett normaltillstånd istället liksom, men fy tusan va skönt det ska bli att bli av med bulan. Jag ska sväva fram en halvmeter över marken, det och bära byxor som har en gylf och hällor. Jag kan fortfarande ha min vigsel/förlovningsring så annat än fötterna är inte nämnvärt svullet, skönt. Det ska väl vara själva fan om det blir 35 grader de närmsta tre veckorna och hela jag förvandlas till ett ödem.


1 kommentar:

Anette sa...

Wow vilka fina bilder på er!