torsdag 4 juli 2013

[ANNA] torsda

Så var den sista jobbdagen innan föräldraledighet avverkad. Fina kollegor kramade om mig, önskade mig lycka till och sa att de kommer att sakna mig. Dom är glada för upplägget här hemma, jag stämplar ju in om ett halvår igen. Så idag har det varit skåptömmardag, jag plockade ur mitt på jobbet och tömde sen Skorpans fack på förskolan. Skorpan ville som vanligt inte åka hem så vi stannade kvar och lekte en timme. Skorpan har en fröken som fyllt 65 år, så man tänker ju att snart slänger hon in handduken. Men nä, hon skulle visst köra på åtminstone ett år till (minst haha) härligt, jag tycker mycket om henne! Men nåt slags knas är det med en person som varit förskolepersonal i 42(!) år och fortfarande pallar det va? Fatta vad barn hon träffat och hur tider, läroplaner och synsätt på saker ändrats under tiden. Hon sa att hon gärna ville vara fröken åt bebisen i magen, vi får väl se om tantalutten står pall till i två år till, då är hon ju 67. Planen sen när vi väl kom ifrån förskolan blev att plocka jordgubbar, det ville inte jordgubbarna. Vi kom dit och möttes av en stängtskylt, jordgubbarna behövde vila och mogna lite. Så vi styrde hem och Skorpan cyklade ner på stan, vi hittade jordgubbar, inte lika fina, men ändå, på torget.

jag vankade bakom som en anka, gjorde mitt bästa för att hinna med
Skorpan cyklade så fort benen bar samtidigt som hon sjöng för full hals; det går, det går, nu cyklar jag som ingenting! (Mamma Mu)

Efter kvällsmaten lekte Skorpan med sin playdoh-lera och jag diskade i väntan på att en tjej skulle dyka upp på Linus Blocket-annons. Linus jobbar kväll idag också, så jag och Skorpan fick ta över ansvaret för försäljningen av ett kameraobjektiv. Det dök upp en jättetrevlig tjej i min ålder från Norrköping som köpte det utan krusiduller. När tjejen steg in i hallen vände sig Skorpan bara om utan att säga hej utan sa bara du får vara med om du vill, vi leker med lera! Blyg? Nä kan inte minnas att mitt barn varit det nej haha. Två objektiv lades ut till försäljning och försvann rykande fort till samma peng han köpte dom för, kul! Nu är han på jakt efter nåt slags nytt objektiv, minns inte vad. 

När Linus går av ikväll vid 22 så är vi lediga i tre hela dagar tillsammans, dagar som vi ska fylla med mycket kul. Sen längtar vi och väntar på att Linus semester ska börja, och då gott folk är det i princip bebisdags! Ja eller vem tusan vet när det är;)

Nu ska jag vila ögonen på Ernst på tv och äta vattenmelon. Muttra lite över webshopar som har dyr frakt. Tusan va anti jag blir då, hittade så fina snuttefiltar nyss till ett bra pris men hallå eller 49:- för att skicka några tyglappar. NÄ. 

2 kommentarer:

Ingegärd sa...

Men fick jag inte ge Dig en kram och säga lycka till?? Då får Du en kram här och jag hoppas Du får en fin ledighet och att vi ses snart! Kram på Dig från Ingegärd!

anna sa...

Tack snälla rara Ingegärd!! Jag kommer ju in minst två ggr i veckan och handlar:)
Kram på dig!!