måndag 1 juli 2013

[ANNA] månda

Skorpan sover, Linus och jag har precis kalasat på melon, jordgubbar (dom vi plockade, herregud vad goda!) och vaniljkesella. Skorpan och jag har varit själva 7-17 idag och därmed hunnit med en hel del. Efter frukost tog vi som sagt en promenix till ankdammen. På vägen hem stannade vi till i några lekparker som låg på vägen hem. Jag lyckades hooka upp mig på telefonmöte på jobbet samtidigt som jag gungade Skorpan. Hem för lunch, ta det lite lugnt en stund och sen vidare till barnmorskan. Skorpan fick följa med, inte mycket att välja på, klart det är lite svårare att koncentrera sig och prata/lyssna men nu på sluttampen är det ju bara kortare rutinbesök. Sen tycker ju min barnmorska att det är väldigt kul att träffa Skorpan då hon var med under förra förlossningen, vi försökte förklara det för Skorpan men hon tyckte det var lite knepigt;) Resultatet av dagens besök är ett fixerat huvud (Skorpan fixerade sig i typ den här veckan också) så jag hade det på känn ihop med den faktiska känslan (aj som fan) av hur bebisens huvud har borrat sig neråt. Rejäl foglossningen är det som gör väldigt ont, jag ska inte klaga för mycket, precis som förra graviditeten känner jag inte av foglossningen förrän sista 1,5 månaderna, då rejält, men det ska väl kännas liksom. Mitt järnvärde som hämtat sig förra besöket hade gjort en dipp ner igen. Det är varför jag känt mig otroligt trött senaste veckan. Nu boostar jag med både Blutsaft och järntabletter (arma mage). Så här trött kan jag inte vara innan förlossningen, det håller inte!




 vi slappade i sofforna i väntrummet på Storken

 efter barnmorskan, trädgårdsföreningen och glassfika

Imorn väntar dagis, heldag på jobbet, så nu: ryggläge i sängen!



Inga kommentarer: