onsdag 10 juli 2013

[ANNA] onsda

Vad gör ni rå herr&fru Forsberg, kl 16:50 en regnig onsda?
- Äh´ba inge!

Sitter i soffan med fötterna på soffbordet. Jag bloggar, Linus spelar tvspel. Skorpan är på sin Borås-tripp med farmor&farfar, hon var väldigt peppad på att premiärbo på hotell. Linus och jag har tillbringat förmiddagen med att städa Skorpans rum. Plocka ner sånt hon är för stor för i källaren och kasta plock&strunt. När vi bar ner lite i källaren passade vi på att reka lite till bebisen. Prisar gudarna för att vi arkivsorterat ner allt vartefter. Back efter back står på rad märkt kläder strl 50/56, kläder strl 62/68, bebisleksaker, bebismatprylar, mjölkpump/nappflaska (användes knappt förra gången får se den här) och bäst av allt, vartefter vi slutar använda det den här gången säljer vi det tjoho! För jag ska INTE kånka bebis i magen i 9 månader och spräcka könet ever again. K L A R  FÄÄÄRDIG. Jag ska sedan njuta av frukten. Se mina barn bli äldre och lägga småbarnsåren bakom mig wooohoo. När jag är som tröttast i höst av att amma halva nätterna så ska jag tänka det här är ännu en natt att lägga bakom mig...påminn mig om det det när jag gråter för ingenting och har svarta ringar under ögonen. Kolla nu när vi får en sån där unge som alla andra SÄGER att dom har och skaffar 4 till (NEJ). Främst äldre som inte ens minns vad dom gjorde för en timme sen. Ni vet blabla mitt barn sov HELA nätterna från samma dag som vi kom hem från BB och var blöjtorr när han var 9 månader. Jävligt prestige och jävligt troligt. För att citera min man som har nattsvart humor alltsomoftast och jag skrattar högt åt; om man på riktigt njuter av första småbarnsåret och tycker det är bara mysigt har man ju allvarligt självskadebeteende man borde söka för. Väckas varannan timme, amma-amma-amma, bebismagknip, faser, tandsprickning och senapsbajsblöjor. Här hemma uppskattar vi 2åringar och uppåt som allra mest, nä, vi ÄLSKAR 2 år och uppåt.


Efter lunch tog Linus och jag en tur på stan och kom hem med en vetekudde till min ömma rygg och två tröjor från Bik Bok.
 vi gick till Babettes och njöt löjligt länge av flera påtårer och en ljuvlig rabarberkaka med kokostäcke


 nu är det typ 3 veckor kvar till beräknat nedsläpp hörni! Huvudet först in i infernot bara och sen ut på andra sidan med hälften av håret i behåll och två bekymmersrynkor till;)

Men NU, resa sig ur soffan och knalla ner till stan och käka middag, lutar åt Charken. Sen hem och kura under filt framför en film. Så får det bli. Magnifikt!

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Men hallå Anna, du ser ju fräschare ut än vilken jag vet inte vad på varenda bild. Det spöregnar, du är megagravid och ändå ser du ut om om det var det lättaste och bästa som fanns. Eloge!!

Anna sa...

Åh Lovisa, tack snälla! Jag lever efter devisen det slutar inte regna/jag känner mig inte mindre ut om jag dessutom SER ut som om det suger;)
kram!