tisdag 2 juli 2013

[ANNA] tisda

Linus och jag sitter i soffan med varsin dator, Linus smsar med fru Eriksson och styr upp lite umgänge imorn. Skorpan ligger i sin säng och somnar (eller inte). Som sagt sen nappen försvann tar det sin lilla stund, nu har hon inte frågat efter napparna på flera dagar, däremot tar det sin stund att komma till ro utan dom. Aja hon är ju inte ledsen och vi sitter ju i soffan så inget att gnälla över. Just nu ligger hon och bläddrar i pixiböcker. Skorpan har haft en superkul dag på förskolan, dom tillbringade hela dagen i Valla, hade med sig både lunch, mellis och barnen fick köpa glass. Det är ju inte alls många barn den här veckan och bara två fröknar så då blir det skojsiga saker, nästa vecka sommarstänger förskolan. När jag hämtade Skorpan berättade hennes fröken skrattande att hon fått sig en rejäl tillsägelse av Skorpan när hon först inte velat låta Skorpan åka linbanan i Vallas lekpark själv. Fröken var visst envis så till sist röt Skorpan ifrån rör mig inte!! jag KAN själv! och fick bevisa att hon är Tarzan i linbanan men det är ju inte lätt för fröken att veta, sparven ser ju inte så stor ut liksom.

Vi kom hem ganska sent idag så det var bara att köra igång kvällsmaten direkt. Skorpan och jag hjälptes åt att göra pizza. Skorpan fick göra sin egen, platta ut deg och lägga på pålägg, hon åt massor. Linus dök upp från jobbet halvvägs in i pizzabaket. Efter maten sorterade Linus och jag tvätt, Skorpan bad oss sätta på Linus jazzskiva och försvann in på sitt rum med en målarbok.

amen glo! hur fin är den inte?! ja okej det går överstyr jag har säkert 10 olika i diverse storlekar. MEN jag hade ingen i nyfödd/spädisstorlek. Orginal från 60-talet och satt som en smäck på Skorpans docka. Ja det kanske är en grabb i magen. Voila då har vi snart en grabb i blommig mössa! Om han blir bög av det? Hoppas. 


Inga kommentarer: