lördag 27 juli 2013

[ANNA] lörda





Det badas och badas, Vilma&Skorpan hoppar från bryggor och bassängkanter med badringar, utan badringar. Dom små knäna har blåmärken och skrapsår från allt klättrande uppför kanter. Inget lyfta upp eller ta emot, dom vuxna klagar inte;)

Skorpan kom in och väckte oss modest vid 08 imorse, mornarna innan 07:30 så nä klaga kan vi inte. Hon lägger sig sin vanliga tid/plus nån halvtimme trots semester så vi vuxna har kvällarna för oss själva. Vi ser filmer och myser, fint! (Igår såg vi denna, mycket sevärd!) Idag fick vi klara oss utan Linus som hade ett fotouppdrag, min kollegas bröllop. Så han for iväg efter frukosten och kom hem vid 17-tiden. Liiite nervös blev jag igårkväll, har ju känt av förvärkar och igårkväll ordentliga sådana. Hade jag ju inte kunnat hjälpa om jag kläckt bebisen men det hade ju känts skittrist mot min kollega att sabba fotografen liksom. När Linus åkte mot fotografering så packade jag och Skorpan in oss i kombin och jag styrde (jag ska banne mej köra mig själv till förlossningen haha) till Himnabadet efter frukost med kusinens familj i släptåg. Vi badade hela dagen.

I skrivandets stund (20:10) så sover Skorpan gott, Linus och jag sitter i köket med fönstret på vid gavel. Jag bloggar, han redigerar bilder, vi diskuterar vad vi ska se ikväll.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad avundsjuk jag är på dej Anna, det har snart gått fem månader sen våran tösabit föddes och det är ta mej tusan det absolut bästa häftigaste jag gjort i mitt liv!
Lycka till när det är dags <3
/ Johanna

Anna sa...

Tack Johanna:) och grattis till din klimp!