torsdag 28 februari 2013

[ANNA] torsda

Fröken Upptagen & Bestämd
När Linus skulle åka till jobbet idag och ropade att han ville ha pussar av oss innan han åkte svarade Skorpan: nä för jag har inte tid!

Jag startade dagen 05:20. När jag sminkade mig hörde jag Skorpans sovrumsdörr, jag öppnade badrumsdörren och Skorpan ryggade och höll upp en hand för att skydda dom minimala ögonen från ljuset. Jag tog Skorpan i handen och ledde tillbaka henne till sin säng med halvlögnen det är inte morron än. När barn försöker kliva upp innan 06:30 på eget bevåg skall dom med fast hand och övertygelse ledas tillbaka dit dom kom ifrån. Skorpan snusade snart igen och jag återgick till att göra mig iordning. Min arbetsdag gick i 120 knyck och innehöll bland annat att ta hand om en näve nyanställda och ge dom en introduktion i konferensrummet. Jag kom hem till ett nollbyte, det vill säga lämna motorn igång så Linus kunde pipa iväg till sitt jobb. Jag gjorde kaffe och läste böcker med sparven. Jag åt ett äpple och när jag ställde ifrån mig skruttet såg Skorpan kärnorna och vi började prata om att om man planterar kärnor så växer en ny planta upp. Sagt och gjort så drog vi fram blomjorden och en fascinerad Skorpan pillade ner dom i en burk.


2 kommentarer:

Lovisa sa...

Kan du komma hit med den där fasta handen och utöva den på mina kids med?

anna sa...

Haha man säger med en övertygande röst med viss pondus " det är fortfarande natt vi ses igen senare" och man lämnar noll utrymme för diskussion;)