måndag 25 februari 2013

[ANNA] månda

en suddig fru Forsberg stack på jobbmöte

när jag skulle åka hem från jobbet så kunde inte min kollega Maria starta sin bil (som stod parkerad precis brevid min) men HA! vi lyckades startkabla igång den. Inte så jävla märkvärdigt tänker ni. Då vill jag se er andra brudar göra´t! Jag menar utgångsläget var ju hmm var sitter spaken som öppnar motorhuven nu igen..startkablar..helvete jag skulle lyssnat på körskolan för 3 år sen*..hur svårt kan det va? gör för fan inte fel nu, gjorde man fel blev det jättedåligt va? visst var det så? ringer Linus..NU vet jag dock hur man gör alldeles själv. Vi har f ö sån Falck Assistans på våra bilar så för min egen räkning är det ju lugnt jag lyfter bara telefonen och säger Houston we ha a problem..men jag kan ju hjälpa nån och skaffa karmapluspoäng.

* wätt mycket jag skulle lyssnat på där kan vi ju enas om i efterhand, men då var det ju så många gånger som allt man hörde var blabla yadayada. Gudars skymning dom prata ju klippt hela tiden. Ibland kör man ju förbi en sån där skylt och tänker hmm nä den ringer ingen klocka, viktig? hoppas inte. Den lär ju liksom inte betyda minfält eller stup? Eller..

1 kommentar:

Lovisa sa...

Hahah. Petter lyssnade på sin körskola och nu lär han mig vad alla betyder. Mycket intressant!