tisdag 5 februari 2013

[ANNA] tisda

Det är en trött och småhängig familj Forsberg ( den yngsta sover) under takåsen på Körsgata. Vi segade oss upp med nöd och näppe 05:30 imorse. Numera är vi rätt snabba, 30 minuter från att klockan ringt står vi färdiga i hallen. Skorpan lämnades av med sin lilla frukostlåda, idag innehållandes en liten överraskning, barnet ääälskar brieost, så förutom den vanliga mackan och yoghurt la Linus ner en rejäl bit brie. Han funderade på några vindruvor också men det kändes nästan lite drygt haha. Skorpan blev väldigt glad. Efter en snorig men fin dag hämtades Skorpan vid 15tiden av Linus och jag anslöt i hemmet vid 15:30. Efter kvällsmaten gick jag några ärenden på stan, vitaminer till Skorpan, handsprit till oss alla och mascara till mig. Snygg, fräsch och pigg i Vabuari vetni! Nu ligger Linus och jag i ett varsitt soffhörn med en filt och gäspar i kapp. Ska vi se färdigt filmen vi började sen igår? Jag somnade, fast den var skitspännande. Gaah gravid+tidigt jobb+småbarnsmor = värdelös kombo ögonlocken är som tegelstenar.

Imorn, välbehövlig ledig dag. Sen kör iaf jag över helgen. Linus och Skorpan har helg på egen hand.

Inga kommentarer: