fredag 1 juni 2012

[ANNA] freda

Tidig uppstigning för min del, jag smög tyst som en ninja ut ur lägenheten och hörde hur Linus och Skorpan snusade högt från sina sängar. Inget lockande att bara klä av sig och krypa ner i sängvärmen igen...Känns ju helt sjukt att för 5 dagar sen satt vi på Erikssons altan och flämtade i värmen, badade i Sturefors och i deras pool, nu känns det ju som det knappt är plusgrader:/

Strax innan lunch ringde min kollega Cilla och sa att jag hade besök, nyfiket for jag ut till Självscanningskassan, Köpsénskan!! Åh vad glad jag blev, det var länge sen!

Klockan 14:30 stegade jag in på Skorpans dagis, mitt i mellis, så jag smet in i målarrummet för att inte störa och låta henne äta klart. Obetalbart att smyga på sitt barn och se henne in action;) Skorpan berättade för vikarien att: min mamma heter Anna haha sötnöt! Hon satt brevid sin absoluta favorit, Markus. Inte helt otippat att hon valt en Markus, Vilmas pappa är ju en av Skorpans bästa kompisar. Dessvärre är Markus 5 år och slutar till sommaren, usch sorgsamt.

Väl hemma så laddade Skorpan och jag tvättmaskinerna nere i tvättstugan. Sen gjorde jag kaffe och Skorpan och jag åt en varsin chokladdoppad päronglasspinne (det smakade barndom!) Skorpan ville leka med sin playdoh-lera, så hon pysslade med det vid köksbordet. Jag plockade fram rabarbern jag fick av fru Eriksson och kokade saft på den. Jag har ingen sån saftmaja, jag kör oldschool och silar genom kökshandduk funkar jättebra! När jag var färdig lagade jag middag till mig och Skorpan, tortellinigratäng, Skorpan tryckte in och bad om mer två gånger. Efter maten ringde vi Linus på Skype eller pappa-tv som Skorpan kallar det. Hon berättade om sin dagisdag och pussade sen Linus godnatt på skärmen. Lite frisk regnluft ville vi ha och fick med kusinen ut till lekparken.

 efter maten ställde sig Skorpan och drog upp tröjan; kolla stooor mage mamma!


 Skorpan for upp och ner för rutschkanan och ropade Kompans tur! Kompans tur! [Skorpans tur] tror det är någon som fått lära sig turtagning på dagis.

 Kvällens gladaste regnbarn, vem bryr sig om att det regnar liksom, vattenpölar är ju världsklass!

2 kommentarer:

Fru Eriksson sa...

Det ska bli gött med lite saft nästa gång vi ses.... Ska kolla datum, Cribbe har inte fått schema än tyvärr! Lite körigt nu jag fyller ju gammal snart och mamma fyller oxå! Jag undrar vad min man planerat allt är mycket hemligt här hemma! Kram på er i ruskvädret!

banditgrrrl sa...

Åh det va så fint att se dig! Du missade oss dock när vi va tillbaka på eftermiddagen och köpte det sista till middagen! ;) Ananasen gick hem kan jag berätta! //Köpsénskan