torsdag 28 juni 2012

[ANNA] sommardag

vardagsrummet 20:51

Utanför fönstret hörs en luftballong i sommarkvällen. Vilket mysigt ljud det är när "bränner" in mer varmluft. I stereon ljuder detta mästerverk   i glasen vin, barnet sover sedan en timme (hon slockna direkt när vi kom hem) svårt att inte bara fylla lungorna andas ut och småle för sig själv.

Vilken dag vi har haft, vilket väder! Efter lunch packade vi badkläder och lite dricka. Jag har spanat in en massa roliga aktiviteter runt om i Östergötland, skrivit in dom i almanackan, så gör vi dom om vi vill. Är det tokfint badar vi bara istället. Idag fanns djurkalaset i Skänninge som tips i almanackan och så fick det bli! När vi klappat djuren och fikat for vi vidare i Linus gamla barndomskvarter och upp till badet på Väderkvarnsbacken. Efter bad kurrade det i magen så vi drog vidare till Mjölby. Pizza äter man ju på Valentinos. En av pizzabagarna (den högljudda skämtaren för er som är Mjölbybekanta) började skämta [läs gapa] på Skorpan. Här tänker man ju att Skorpan 2 år skulle bli rädd* för den svartmuskiga snubben hon aldrig träffat. Nä. Dom blir bästisar på 5 sekunder, han frågar Skorpan vad hon vill ha och säger åt henne att gå sätta sig så länge. Hon beställer och pinnar snällt iväg och sätter sig på en stol. När vi ätit klart på uteserveringen i kvällssolen så säger Skorpan " Kompan duka undan" [Skorpan duka undan] och pinnar in med sin tallrik till sin pizzabagarkompis och kommer flinande ut med sitt livs första klubba. Sen flinar hon kommande timme. Påpekar då och då att klubban är hennes den är MIN. Om jag fick en femma för varje gång jag hört miiin den är MIN! dom senaste dagarna hade jag varit rik. Vi pratar riktigt 2år-dagis den är min!! Alltså allt är Skorpans, kaffet i min mugg är Skorpans, Skorpans bajskorvar är miiina, det jag äter och har i munnen just då är Skorpans. Världen är Skorpans den här sommaren haha.

* däremot ogillar Skorpan mogna kvinnor starkt, kvinnor överlag är rätt ointressanta, är du man är ni kompisar diwekt. Allså jag blir ju skitnyfiken hur är det med transvestiter? Måste ta reda på!

Vad gör vi imorn? Nja alltså vi går dit [här vill man ju börja sjunga en oanständig DLK-låt gammal trallpunkare som man var när man var fjortis, alltså ni som vill nynna lite] vinden vänder säger vi istället. The world is our oyster, det ska jag förklara för Skorpan när hon vaknar imorn, då har vi nog förbrukat förmiddan när det är klart;)




2 kommentarer:

Maria sa...

Alltid så himla kul att läsa din blogg. Minst ett småfniss vid varje inlägg:)

Anna sa...

Tack Maria!! :D