tisdag 26 juni 2012

[ANNA] tisda

Idag har vi sannerligen inte legat på latsidan! Biblioteket, Skorpans dagis(skriva på vab-lapp och hämta hem ombyten) sen hem för lunch. Under lunchen föreslog Linus Mjölby simhall (eftersom den pruttiga i Linköping typ är halvt öppen skitdåliga tider nu på sommaren) Tacka vetja Mjölbys, den är t om fräschare! Vi slängde iväg ett snabbt sms till kusinens familj och skrev; vi åker om 20, ska ni mä?! Dom var inte beiga på det och hakade på diwekt! Vi hade en superkul eftermiddag och badade så vi är alldeles degiga nu. Efter middagen så undrade Maria och Markus om vi kunde vara barnvakt en stund och det ställde vi självklart upp på! Vår plan för kvällen var att åka till Hjärta till Hjärta och spana lite. Vi är ju inte bang på utmaningar så vi plockade med oss 2 tvååringar. Det gick hur bra som helst, dom lyssnar ju faktiskt ( när dom känner för´t). Faktiskt så beter dom sig ännu bättre och lyssnar mer när dom är tillsammans än var för sig. Sen är det ju skillnad när jag säger till Vilma och vice versa. Dom beter sig som kristna skolflickor bara respektive moster/"farbror" säger till.

 
 gå loss på barnavdelningen i secondhand-affären

 Nåt jag tycker är kul på loppisar är att hitta gamla spel. Idag hittade jag detta för en guldpeng. Det är till vår kommande Toscana-semester (som vi längtar)! Ken & Gittan jag hoppas ni läser in er på era ehrm.. tropiska kulturprodukter tills dess;) [ta´t lugnt det var den svåraste kategorin dom andra var mycket lättare].
 


4 kommentarer:

Gittan sa...

Vi kan väl göra som vi brukar med semesterspel nämligen slänga alla svåra kort... när inte Ken ser förstås. Jag längtar också till toscana! kram till hela familjen

anna sa...

Höhö kulturorodukterna hamnar i poolen) självklart skämtar jag Ken;) vi vill gärna träffa er snart! Kram

Gittan sa...

Vi vill också ses men hela den här veckan hjälper jag till på Klädstället som har rea. Kom o köp!Perennförsäljning på lördag på samma ställe. Kom o köp igen! Lördag fm med Ken och jag kommer efter 14? Du vill väl ha din fina klänning snart? Eller en annan dag...kram igen

anna sa...

Vi kan rings imorn fm kram!