lördag 9 juni 2012

[ANNA] igår/idag

När Skorpan och jag skulle sätta oss vid frukostbordet imorse plingade det in ett sms från syrran, hon och familjen skulle till simhallen och undrade om vi ville haka på. Självklart! Jag och Skorpan är själva hela helgen, Linus jobbar. Så under förmiddagen har vi plaskat och busat som tokar. I skrivandets stund sitter jag i soffan och kämpar med ögonlocken, Skorpan sover. Hu va trött jag blev efter lunchen, disken, uppackning av diverse simhallsprylar, för att inte tala om badet i sig. Natten som var bjöd på ett fåtal timmars ryckig sömn. Det var ett jävla liv på fiskmåsarna och Skorpan sov oroligt.

 igår, mor & dotter på rad hos Cicci. Skorpan betade av sin 10:e klippning hos frisör (vansinnigt för att vara 2 år bara). Var 6:e vecka måste vi gå annars ser inte flickebarnet nåt, hennes hår växer som gräs milt sagt. Hon tycker det är jättespännande hos frisören och sköter det mer än galant!

 i simhallen i förmiddags! få saker är roligare än att blåsa håret!

Nu hör jag att Skorpan vaknar, vädret har ju klarnat upp under tiden hon sov så jag tror vi tar en cykeltur i solen!

Inga kommentarer: