tisdag 5 juni 2012

[ANNA] dagens..

Dagens:

stora besvikelse: imorse, både jag och Linus vaknade till av att vi frös, Linus lyfte på sitt täcke så jag skulle krypa närmre och värma mig och han kramade mig sked, mmm trött varm och mysig. DÅ tittar jag med ett halvt öga på klockan, den ska ringa om 10 minuter.. jag trodde den var 04 nåt..

arbetspass: 07:45-16:30, innehöll räkning, redovisning, ringa in personal, se över bemanning.

reklam; sedan idag har vi en salladsbar på jobbet (vid dessertostdisken) man kan själv plocka ihop sin sallad till väga/kilopris. Det finns MASSOR godsaker att väja på! Vi pratar "marinerad pasta", bulgur, groddar, kräftstjärtar, räkor, kyckling, avocado, soltorkad tomat, ost, rostad lök...jag kan fortsätta hur länge som helst, flera olika dressingar. Amen öppettiderna då? Så hela dan som det nästan kan bli hörni, 7-21:30. Perfekt till lunch, picknick, stranden! Kom o tjöp!

lyx: mat på bordet när jag kom hem

Håkan Bråkan: ni vet Sunes brolla, han får konkurrens av Skorpan som klämde 10 kokta potatisar till middag.

fina: kolla bloggen i mobilen på rasten och se dom fina bilderna från Linus och Skorpans utflykt. Trist att inte kunna följa med MEN glad för deras skull. Bästa pappa Linus, hittar alltid på massor skoj och utflykter!

plask och lek: vattenpölarna på s:t Korsgatan med kusinen efter middagen.

hurtbullar: Linus och Mackan som gav sig ut på kvällsjogging tillsammans.

kvällsaktivitet: Mad Men nygräddade baguetter och te!


 sötnötarna håller varandra i handen och hoppar..

avslutningsvis härmodagens, Linus och Skorpan har tryckt in av min sockerkaka (får nog baka en ny om jag vill hinna smaka..), nu vill jag ha bara ben igen! kalla pruttväder!

Inga kommentarer: