fredag 27 november 2009

[ANNA] Hallå där kött&blåbär!

Jag har blivit galet förkyld under dagen, det är inte kul, men å andra sidan det enda negativa! Min underbara frisör Maja på Hårteknikerna skämde bort mig i nästan tre timmar. Klipp, färg, inpackning och huvudmassage. Men det bästa av allt var att hon delgav mig underbara nyheter, jajemänsan hon ska bli mamma! Jag är är gladast i världen å hennes vägnar, vad som gjorde mig lika ledsen som glad är dock att hon flyttar till Kalmar i början på nästa år. Jag hade så gärna delat mammaliv med henne. De tre timmarna hos henne flög iväg, svårt att lista ut vad vi pratade om. Linus kom och hämtade upp mig, vi gick till Fräcka Fröken och åt räkmacka. Se tog vi en tur på stan och inhandlade lite kläder till Bulan, och fixade lite julklappar. Nu sitter jag, ett gäng näsdukar och min man och jäser i soffan. Vi har precis ätit kvällsmat, hemgjord rotfruktssoppa. Till efterrätt blev det en gotländsk specialité, saffranspannkaka. Jag såg när Per Moberg lagade det(förlåt knullade fram det) och det såg sjukt gott ut. Överallt på nätet hyllar alla denna anrättning. Det tog sin stund att laga till men som sagt, ojoj riktigt gott!


Den grårandiga pjamasen fastnade jag stenhårt för, den är tunt, tunt stickad i ekologisk bomull, så mjuk&len. Säkert skitopraktisk med knappar, men som jag alltid sagt; hellre snygg än praktisk. Sen blev det ett par plyschbyxor från Katvig också.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Åh ni hade ju vart perfekta glam-mammor i hop! A, det var nog den förkylningen min kropp valde att sova bort i natt. Kände mig lite sådär i går kväll å tog en khanjang innan jag somna å sov i 13 timmar. Puss

Anna sa...

Fan det var så man skulle gjort alltså! Kände mig också risig redan igårkväll, sen på eftermiddan haverera jag. Jag hoppas jag sover bort det till imorn, har ätit två apelsiner och druckit två glas apelsinjuice! Vem är det som sprider smitta på oss?

Anette sa...

Åh, saffranspannkaka! Det var länge sen...
Åh, nu vill jag ha sommar och hälsa på släkten på Gotland! Nästa sommar MÅSTE vi dit :) Köpa söta strumpor på Yllet till Melvin! Fika flera ggr om dagen och åka på utflykt på nån väg och svänga in vid alla söta krukmakerier/glasblåserier/utställningar! Åhhh, heaven on earth!