fredag 6 november 2009

[ANNA] fixardag!

Idag har det uträttats storverk må ni tro! Nävars men vi har hunnit med mycket. Vi började dagen med att gå upp tidigt och lämnade hemmet utan att äta frukost. Begav oss till sjukhuset för att att jag skulle ta lite prover. Jag hatar att ta blodprov, speciellt flera rör. Det är inte att det gör ont eller så. Det är paniken av att nån tar mitt blod. Jag behöver ALLT mitt blod själv. Är panikslagen inför att det ska spruta ut och aldrig sluta. Det räcker väl med att titta på mig med min alabastervita hud för att tänka anemi. Hem och lite frukost till Efter tio med Malou, hon intervjuade Olle Sarri om hans nya film. Höjdpunkten är när Malou tittar bedjande nästan fodrande på Olle och frågar; din barndom då? hur var den? Olle svarar; helt normal, lycklig. Besvikelsen i Malous ögon är total, ingen tragedi, inget övergrepp! Malou måste vara Sveriges Marla Singer, ni vet hon i Fight Club. Hon som är beroende av att gå och lyssna på olika stödgrupper, och mår bra av trasiga människor. Men tillslut kommer Nanne Grönwall till studion och hon har ju iallafall haft bröstcancer, förmiddagen är räddad. Nog om det! Vidare till billackfirman. Efter det Babyproffsen för att prova vagn och beställa. Vagnen som ligger i Linus bagage har vi INTE köpt. Men vi har beställt en sådan, fast en 2010års modell och helsvart. För er som faktiskt är intresserade av barnvagnar så är det en Teutonia Fun. En vända på Ikanohuset/Ikea resulterade i ramar och mammabyxor. Det var dagen det.

Inga kommentarer: