måndag 23 november 2009

[ANNA] Arbetarkrubb och novemberljus!

Till kvällsmat idag blev det raggmunk med rårörda lingon och rivna morötter. Riktig husmanskost och väl värt den tid det tog! Det smakade underbart, Linus firade med en kall öl till. Efter jobbet idag veckohandlade vi. Det är det nya. Varje söndag gör vi en matlista för veckan, sedan en handlingslista. Känslan av att ha en veckas mat handlad och planerad i förväg är sjukt befriande. Aldrig stå skithungrig och försöka komma på vad man ska äta och sedan springa till affären. En ren bonus är att man varierar maten mycket mer också! Efter veckohandlingen träffade jag Johanna&Frida för en fika på Waynes och en snabb tur på stan. Hittade en stickad klänning i finaste Odd Mollystil den ska jag lura på till imorn. Givetvis har vi kollat på Ullared ikväll. Jag fick samma rysningar av tanten med fem hundar i hamsterstorlek, som hette typ Princess Moonstar osv. Som jag får av fleece, långa Right menthol och barnnamn som Kevin&Cassandra.


Jag bjuder på en golden oldie på mig och Johanna. / Fina vänner i novemberljus.

2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Ow den är så fin! Jag har den som bild till din kontakt i mobilen så den dyker upp så fort du ringer! Puss på dig baby

linus sa...

Raggmunk FTW!