onsdag 14 oktober 2009

[ANNA] Ostörd?



ICA stack ut hakan lite för långt enligt vissa, debatterna rasar och TO (tittarombudsmannen) är nerringd. Tydligen så finns det folk med Downs syndrom i samhället, och nu är dom på tv dessutom! Det svenska fördomsfläsket är stekt! Det är samhället som gör de handikappade /utvecklingsstörda till svagare människor än vad de egentligen är och bygger en skyddande mur runt dem. Muren är allt annat än skyddande, den isolerar och skapar hysch-hysch. Killen som spelar praktikanten heter Mats Melin och är till yrket skådespelare, jag säger GO MATS! Det är lika konstigt att han gör tvreklam som att jag äter en banan. När jag jobbade på ett sommarkollo för handikappade ungdomar&vuxna gick vi efter filosofin normalstörd eller utvecklingsstörd. Någon som är helt ostörd har jag inte träffat än idag.

5 kommentarer:

linus sa...

huzzah!

Malin H sa...

U go girl! Get down with the syndrome!

EvilEmil sa...

I love him!
Bättre "paddikant" får man nog fan leta efter. Att folk reagerar så starkt visar helt enkelt på att deras fördomar ligger dem varmt om hjärtat. OK ifall mongisen inte fått betalt, och även var praktikant hos reklambyrån som gör dessa små "filmer". Och BTW... downisar är ju naturens egna clowner, ju!

Anna sa...

Emil: Word!

lillsyrran sa...

Jag tror jag är kär i Jerry! Så himla söt!!!