fredag 9 oktober 2009

[ANNA] Nästan lika tjej...

Morgonen har jag tillbringat på Räddningstjänstens övningsfält. Utrymningsledarutbildning med jobbet, där fick jag lära mig att offra mitt liv för mina medmänniskor. Privat är jag av åsikten var man för sig själv, trampa ner kvinnor, handikappade och barn först! Nä nu skojar jag med er(lite iaf). Linus jobbar kväll så jag hade turen att kunna ta bilen till kursen. När jag kom hem igen mötte jag Linus nere på gatan, jag parkerar bilen, låser den och hinner börja styra mot lägenheten när Linus undrar om jag tänkt betala för parkeringen. Självklart (om jag hade kommit på det)! Lika jävla tjej som med tankningen. Fan varför lär dom inte ut mer om vardagen med körkort på körskolan? Igår åt vi på Kniv o Gaffel som Linus har bloggat om här nedan. Våga vägra vardagsmat, disk och matlåda! Kan varmt rekomendera att köra på tapasvarianten och beställa in ett gäng smårätter/förrätter. Vi åt krämig vitlökspotatis, aubergineröra, tigerräkor, kryddiga järpar, tunnbrödssnittar, halloumiost och vitlöksbröd. Supergott och vi blev galet mätta. Nu ska jag snart åka till Norrköping och fira min mormor som fyller 80 år idag(och heter Ingrid därmed även namnsdag). Helgen bjuder på jobb.

1 kommentar:

Anette sa...

Så gott med middag på Kniv o Gaffel! Känns inte så lätt att ta med Melvin, fast egentligen är det nog inte så svårt. Han somnar vid 19.30 o skulle ju sova sig igenom ett restaurangbesök ;)
Ha det bra på kalaset!