tisdag 6 oktober 2009

[ANNA] Dagen som den blev.

Paret Forsberg har jobbat dagpass. Jag hann med lite små inköp på Ikea i väntan på att Linus skulle hämta upp mig efter jobbet. Vilken tur att Ikea har fyllt butiken med julprylar, sommaren är ju faktiskt slut! På jobbet köpte jag vakuum-klädpåsar, dom visade sig vara helt briljanta! Bara att fylla påsen med diverse kläder eller täcken och sen suga ur all luft med dammsugaren. Helt plötsligt tokmycket plats i garderoben. Två stora påsar för 129:- spänn denna vecka, det får bli dagens reklam. Vi förvandlades nästan till kaminmannen, Linus ögon lös när han funderade över om det inte fanns nåt mer vi kunde vakuumförpacka. Annars så har vi hängt lite med Viktor, eller jag satt och somnade i hans soffa, men Linus sällskapa honom. En tur på stan för att inhandla te och en present till min mormor hann vi också med. Nu sitter jag mätt och belåten i soffan med laptopen, Linus spelar tvspel. Vi bestämde att vi skulle svulla ikväll och äta allt vi blev sugna på. Det finns chips, fyra sorters choklad, glass, smågodis och kakor. Det slutade som vanligt, jag åt en näve Gott&blandat och Linus två nävar chips sen var det bra. Tur vi inte är bulimiker vi skulle suga på det. Annat som suger är tvtablån, tisdagar är under all kritik!

Inga kommentarer: