lördag 18 juli 2009

[ANNA] Uti skogen ska vi gå jopphejdi jopphejda!

Idag packade vi matsäck och begav oss mot skog och mark. Vi önskade svamp eller blåbär och en fika i vildmarken. Fika och blåbär blev det iallafall! Vi traskade runt med våran lilla hink medans solstrålarna strilade ner mellan träden. Lugnt och fridfullt. Jag beundrar polackerna man får ju fan ont i ryggen av att plocka blåbär! Högre lön ska dom ha! Men det är värt mödan om man får blåbärspaj som belöning.När vi fyllt hinken fick vi för oss att vi skulle bada. Så vi styrde mot Prästgårdskajen med först svängde vi förbi El Greco i Sturefors för att hämta upp en pizza. Linus var modig och badade, jag doppade foten och ångrade mig, det var minst sagt uppfriskande! Idag har det varit en underbar första dag på semestern, det är så skönt att bara göra det som faller en in för stunden!

Vi kommer till ett äckligt träsk vi kan gå runt det vi måste inte gå igenom det(när jag var liten älskade jag Mora Träsks "Tigerjakt")


4 kommentarer:

Maria sa...

Gudars vilken mysig dag ni haft! Grymt snygga bilder tar ni också...jag vill också kunna ta såna proffsbilder :) Ni är grymt heta på sista bilden, typ dagens outfit ;) haha
Och du syrran hade med dig turkiska yoghurt mannen med dig ut i skogen ;)
Puss på er!

Anna sa...

Tackar syrran! Det är Läjnus som är mästerfotografen som vanligt. Visst dagens outfit består av asheta kläder och Linus hade myrägg i röven.
puss tillbaka!

Anette sa...

Så söta ni är, särskilt sista bilden ;)
Smarrigt med blåbär!

Johanna sa...

Bästa dagen ju! Jag roas av att baggen heter laila! hahhahah