fredag 10 juli 2009

[ANNA] Tre pass kvar!

Det är vad som återstår tills det är semester, mån-tisd-torsd nästa vecka. När jag kom hem från jobbet idag satte jag en bulldeg på jäsning. Den resulterade i 40 bullar fyllda med äpplemos och kanel, i rosaprickiga formar. Pratade precis med min man han är på väg hem från jobbet, ikväll ska vi inte göra många knop. I helgen är vi lediga och det är inte omöjligt att vi ger oss ut på nåt litet äventyr. Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa tidningen och invänta min man.



...nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyys!

Sjung med nu allihopa, gå upp i falsett och kläm i ordentligt när ni kommer till "mys"!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hörredudu, jag tänker inte sjunga med, för här hos mig är det inget fredagsmys! Gapigt skränande och dåligt flygande måsungar förpestar min tillvaro.

Jag såg dem när de var små söta, ullbulligulliga ungar. Nu är de flygande monster som urskiljningslöst vräker ur sig bajs. Tjoff! Hurra, den jag hann undan! Det gör jag sannolikt inte med nästa gränslöst stora fågelbajsblaffa.

Förresten, hur kan en så liten kropp producera så mycket bajs? Borde inte någon slags rimlig korrelation mellan hyddans storlek och mängd träck råda? I don´t get it.

Anna, kom genast och hämta hem dina telningar!


Annika - med Spikes bästa för ögonen

den 10 juli 2009 19:06

Hanna sa...

Bullarna såg inte äckliga ut... fina formar ser framemot ett smakprov på nästa besök!

Anna sa...

Annika: Haha jag har ångrat mig med besked, nu minns jag inte ens hur ullig den en gång var. Nu hatar jag dom! Och skiter gör dom överallt, men jag har sett vad dom äter, det är bla pommes. Så jag förstår om dom är risiga i magen;)

Hanna: Klart ni ska få hembakat om ni tittar förbi!

Johanna sa...

Wow, så piffig du är! Nästan som en riktig fru! ;) Jag vill oxå smaka! Puss

Anette sa...

Så skönt att det snart är semester! Blir lite avis på bullarna, ser riktigt mumsiga ut ;)