torsdag 16 juli 2009

[ANNA] Om du inte har körkort och vill ha det, fast du tror det är svårt.

Då skall du icke misströsta ty körkort spridas likt vildhavre för vinden. Det har blivit mer än tydligt de senaste dagarna att vilken jävla idiot som helst kan ta körkort! Exempel ett; jag cyklar till jobbet och en medelålders kvinna svänger ut vänster från Tholmarks. Och då menar jag direkt vänster och börjar köra emot trafiken, när hon efter ett tag inser det börjar hon backa på huvudleden tillbaka till Tholmarks. Jag stannar cykeln och står och gapar, kvinnan skäms ihjäl. Det kan varit Mackan, om han skaffat en permanent.
Exempel två; jag har svängt av motorvägen efter Mjölby, åker förbi McDonalds där när jag ser en bil komma i ögonvrån från mitt höger i full fart och bränner rakt förbi stopskylten, jag får tvärbromsa. En bil full med danskjävlar, tydligen pratar dom bättre än dom kör bil. Säger en del. Jag blir tvärilsk på en millisekund och börjar veva alla obsceniteter jag kommer på. Så mycket att jag trasslar in mig i växelspaken och får i ettan istället för trean typ tre gånger. Linus led helvetets alla kval med sin kära spak och bad sin kvinna sansa sig. Mitt körkort har blivit hälsovådligt, mitt blodtryck rusar of the charts när jag sitter bakom ratten.
Folk är fan förlamade i hjärnan.

Om Linus hade en häst skulle den heta Daniel da Silva. Kan inte bestämma mig för om jag vill ha en häst, det är nog värt det. Det skulle nog vara en snel hest.

4 kommentarer:

Mackan sa...

De e så vi gör de på Tholmarks!!

Anna sa...

Fan då får vi vara glada för att du kommer hem helskinnad!

Mackan sa...

Har du aldrig hört talas om chicken-race?!

Tarmen sa...

du borde få risktillägg från dit jobb!