torsdag 6 november 2014

torsda

Nyvakna barn inhämtade till sängen för morgonmys. Åh en miljon för att ha varit där!! Istället fick modern skrapa snö från bilen och huttra halva vägen innan värmen kommit igång. Hundra gånger hellre det i och för sig en att ha satt sig på en cykel imorse, jag älskar körkortet, bilen och Linus som satte på vinterdäck i helgen!

hurra i år är jag inte en spädis som inte fattar att snö är coolt!

Skorpan blev så peppad, för att inte säga extas av den första snön. Linus hann bokstavligen inte komma ur morgonrocken innan Skorpan hade kommit i overallen och rusat ut för att påbörja snögubbar!

sen kom vår hyresvärd förbi och skottade uppfarten, ja ni säga vad man vill om att hyra asså fördelarna är rätt bra hörni...




Vad vi roar oss med? Klippa Grynet i 70talsfrisyr och sen klä henne i svart. Vi tänker att hon är dansk, gillar experimentell jazz och heter Preben.

Stor och lite Mindre ikväll

I skrivandets stund är klockan 19:30, båda barnen har kommit till ro där uppe på övervåningen. Linus gör en stor kopp te till mig. Har en vansinnig rethosta, som dessutom Grynet har fått. I natt kan jag räkna minutrarna jag och Linus sov. Grynet hostade HELA natten, stackars..ja ja hon SOV ju iallafall. Skorpan mä. Nu ska jag dricka mitt te och sen ska jag kolla på tv med stängda ögon en stund.

Inga kommentarer: