måndag 20 april 2015

vardagsmånda

Startade dagen uppe på Teamolmed (sexigt ställe som gör inlägg proteser och annat fotigt) för att gjuta av mina fötter. Skorpan ville hänga med och hon beter ju sig som en katolskt flickebarn på högmässa. Inga konstigheter att ha med sig henne tyst och lugn men tittar nyfiket omkring sig. Jag fick fötterna inslaskade med gipslindor av en kvinnlig ortopedingenjör i min ålder. Sen pratade vi skor, hon föreslog ett märke (främst till jobbet men även annars när jag ska gå mycket) alltså hennes skor. O M G. Jag behövde ta på mig solglasögon för att titta direkt på dom, ni vet fräsig sportsko i åtta neonfärger (snudd på blinkade sul) väääldigt min stil. Vilka diskreta sa jag. Nä ni totalt humorlös. Alltså tjej 35 år. Ingen humor. Det är fan nåt med ortopeder, tandläkare och typ ALL vårdcentralspersonal, totalt humorbefriade. Hallå kan vi inte lätta upp stämningen lite? Aningens bara så det inte känns som nån dött. Hon gick vidare till att presentera sandaler...och vilka sandaler grå eller beiga addera lite mocka, tjock sula och lite kardborre. Sexiga! sa jag -Mjoo kanske svarade hon. Jag tror jag väntar liiite med sandaler sa jag snabbt (tills jag dött ungefär). 


Linus och Grynet var inte betrodda med närvaro så dom fick ta en promenad under tiden.


gå till lekparken i kvarteret i eftermiddags i det underbara vädret



jag anslöt så snart jag slutat jobba



hemma från lekparken fick barnen sommarfeeling och ville klä av sig



3 kommentarer:

Karin sa...

Om Grynets fina vårjacka börjar bli liten är jag sugen på att köpa den =)

Anna sa...

Hahaha, tack Karin!! Jag först dock;) om jag så ska pressa mig ner i den!

Lovisa sa...

Åh vilka härliga bilder! Sommarfeeling på dem.

Kul att du skaffat Insta. Dessutom dagen efter att min man gjorde detsamma! Känns som om de förlorade håller på att ge upp ;-)