torsdag 9 april 2015

torsda

 Två secondhandfynd från veckan till barnen som jag är så glad för. Ett åhjagdörlinne i frotté till Grynet ser knappt använt ut, 20:-. Shortsen? MiniRodini 20:- Alltid tyckt att dom är så där retrofina men tyckt att det varit omotiverat dyra till nypris. Skorpan tyckte dom var jättefina:) Jag tycker att det är så kul att fynda kläderna secondhand till barnen speciellt, men precis som i alla butiker är det svårt att hitta färgglada plagg till en egen och lite knasig stil ju större barnen blir. Till Grynet hittar jag en hel del men dom flesta pärlorna är i för små storlekar för henne så dom fingrar jag länge på och lämnar dom till nån annan lycklig. Min dröm? Handplocka ihop sådana plagg och sälja dom i min egen butik med barnkläder. Vad jag skulle ha? Tokiga retrokläder och enfärgade basplagg (strumpbyxor, leggings, tröjor det saknar jag verkligen) i klara starka färger det och skor. För skor är skitsvårt ( om man inte vill och kan lägga 5-600:-) barnskor är oftast extremt flickiga eller pojkiga, där är det verkligen en rosa pimpinett del och en pojkig självlysande sportig del. 


 Kvällens saga, så fina illustrationer och en kulig berättelse!

 Skorpan ville väldigt gärna ha en kaktus (?!) sa hon häromveckan, så det stod en och väntade på henne när hon kom hem från farmor&farfar. Krukan målade jag själv, enkelt sätt att piffa en vanlig terracottakruka..

Inga kommentarer: