söndag 18 maj 2014

sönda

 Grynet o mami!

 Skorpan igår, knallade till Bageriet och köpte fika till sin skogsutflykt idag!

 Jag i eftermiddags, väntar på ledig pump på macken, tanka på väg hem från jobbet. Jobbdagen då? Jag briljerade med att veta vad krusbär heter på engelska på typ 1 minut ( det var dom tre åren på humanistisk värda typ;) Bekanta till mig ( en barndomsväns lillebror med tjej) var inne på jobbet och visade stolt upp sin två veckor gamla Alfons. Jag började på riktigt nästan grina när jag höll honom. Usch det blir bara värre hörni, sen man bestämde att nu är produktionen färdig, då bara måste man gosa sönder dom små liven ännu mer. Vart ska det sluta? Alfons, jo visst serni, ett av topp-fem-namnen på vår lista över pojknamn. 

 Grynet kastade sig över broccoli vid middagen, som sagt, ALLT är gott! Sitter hon med vid bordet och hon redan ätit smaskar hon högljutt för att poängtera att hennes mun är tom..det bör den inte va tycker hon..

Inga kommentarer: