fredag 30 maj 2014

freda

 frukost, som den ser ut allt som oftast (ja jordgubbarna var en bonuslx;)


Efter frukost åkte vi på en liten loppisutflykt. Hem, lagade pannkakslunch (Grynet åt själv, som en häst, pannkaka med fruktpuré) skedmat grejar hon ju inte men är det bara bitar går det mycket bra att pilla i sig måltiden själv. Lyxigt när alla kan äta samtidigt och koncentrera sig på sitt eget så att säga. Efter lunchen var det dags att åka mot jobbet för min del, 13-19:45 idag, OMG-mycket folk, full fräs från att jag stämplade in tills jag stämplade ut.


                                                      
Linus och Skorpan spelade bokstavsspel när Grynet sov middag.

Nu ska jag slita mig från datorn, sitter och bildgooglar en tapet jag hittat och dreglar över (jag och tapeter vetni, älskar dom). Det finns lite kvar här hemma som vi önskar, trapphuset och den övre hallen. Trapphuset skulle vi vilja ha målat vitt bara rakt av, men den övre hallen, tapet skulle vara fint...dagdrömma är ju gratis. Nu ska vi sträcka ut oss i soffan en stund. Jag har tre rätt mastiga pass de närmsta dagarna. Nedräkning till semestern hörni, den är inom synhåll iaf nu!

Inga kommentarer: