söndag 11 maj 2014

Coolmården

Imorse vakande jag och Linus 07:40 av väckarklockan, den riktiga, inte nån av dom mänskliga. Varje kväll när man ska upp och i väg nånstans tänker man ah behöver inte sätta klockan kidsen vaknar alltid. Note to self, sätt klockan! Skorpan väckte vi när vi legat och vaknat till oss lite, Grynet fick sova tills vi gjort oss i ordning och frukosten var framplockad. Regnet smattrade mot rutan när vi åt frukost, man blir ju kanske inte tokpeppad på Kolmården, som var dagens utflykt. Men faktiskt inte helt opepp heller. Vi packade picknickväska, barn och solhattar (man måste ju ge mig för att jag håller hoppet vid liv).

Här nedan kan ni klickklicka om ni vill se tidigare Kolmården expeditioner med fam Eriksson. Förra året var jag ju i sjätte månaden med Grynet, rätt befriande att knata runt utan kula den här gången.
2013 och 2012.


Två förväntansfulla barn redo att ta sig an parken! Regnet glömde vi snart, barnen tror jag inte ens märkte det;) Efter lunch duggade det mest, helt överlevbart. Mer än överlevbart var ju att parken i princip var folktom. Inga köer nånstans och ingen trängsel, helt vår melodi.




Skorpan fick precis höra att geten troligen hade bäbisar i magen. Detta undersöktes noga.




lunchen intogs som traditionen bjuder vid tigrarna


Frågar du Grynet vad som var bäst och hon kunde svara så skulle hon säga delfinshowen, hon var helt extas. Skorpan var inte kontaktbar och utbrast ibland fantastiskt och jag tror inte mina ögon (haha vad får hon allt ifrån?) Cribbe försökte gråta i smyg under Celin Dion-partiet.


Grynet, världens gladaste bebis, älskar folk och gav dagen +++++ enkom av att vi hade sällskap.






dagens höjdpunkt (HA HA) nr två hos barnen var linbanan


dagens stinkbomb, aphuset, man fattar ju varför det heter lukta apa.






Mer än nöjda knallade vi hem, via sovenirshopen (lyckliga barn, delfiner och lejon lastades sen in i bilarna) ja eller hem o hem. Via Restaurant Gyllene Måsen. En middag stillsammare än nattvarden intogs. Näää. Haha den intogs punkt och barnen var helt bananas.

1 kommentar:

Fru E sa...

Vilken kanoners dag vi fick dessutom, regn och rusk men verkligen inga sura miner från kidsen som man skulle kunna tro!!! Tycker du har samanfattat dagen helt lysande och så perfekt som det bara kan bli :) kram