onsdag 7 maj 2014

onsda

Grynet photobombar en inte ont anande Skorpan som bakar.

 vad bakar hon då? Jo Linus favvisar daim chocolatechipcookies. Smeten är en kaloribomb (som det mesta som är dögött) 200 g smör..2,5 dl farinsocker, en stor Marabou daim chokladkaka...

Jag skulle egentligen varit ledig idag men har varit på utbildning på jobbet, det blev min sjunde arbetsdag på raken och nä igårkväll kände jag att nu vill jag faktiskt få vara med mina barn, jag längtar efter dom. Precis dom är det jag ska ägna tid nu de närmsta lediga dagarna, ta det lite lugnt andas hela andetag ända ner i magen. Den där magstackarn som tar stryk av stress och borde-hinner-inte-ångest och slänga i sig maten fort, den ska få ta det lite lugnt. Jag började i eftermiddags med att baka med Skorpan, en sån måbra-landa-grej. På måndag har jag faktiskt tagit ut en semesterdag.

3 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Ta hand om dig! Kram

Linda B sa...

Det är inte värt det Anna.
Var rädd om dig

Anna sa...

Tack vad fina ni är <3!