onsdag 14 maj 2014

mer onsda..

 Efter åtta ljuva timmar här för mamman&pappan (vi ska köpa extra fina födelsedagspresenter till er barn om ni fortsätter som ni gör;) så klev vi upp, åt frukost och packade fikaryggsäck ,sandleksaker och mötte upp med Vilma&syrran. Apropå säng och sova, jag älskar hög säng som man nästan får klättra upp i, det och 70-tals lakan, fina grejer ni.






  Grynet tog en lur medans vi vuxna latade oss på filten

 hejhej jag är vaken igen!

på eftermiddagen var det desto sämre väder, Grynet och jag tog en promenad för att köpa rabarber till paj (som Linus och jag är lätt stinna på i skrivandets stund). Jag gjorde en knäckig paj (pajdegen är egentligen tänkt till äpplen men så god så jag testade till rabarber, blev tokgott). Smält smör, sirap, grädde, råsocker, havregryn, mjöl och en nypa flingsalt. Försvinnande god kaloribomb!


Linus fick en förfrågan idag om en gravidfotografering, kul & spännande!

Inga kommentarer: