torsdag 30 oktober 2014

torsda, Anna

Klockan ringde 05:30 imorse. Jag var ute i mycket god tid sen slutade med att jag hann precis till jobbet. Icke planerad tidsåtgång 1.) skrapa bilrutan, frost, svinkallt! 2.) LGF på 70-vägen. Alltså det sista, vafan, sååå själviskt att sitta o növla i en sån där moppebil i 30 km/h på 70-väg och ingen kunde köra om! Snacka om att stjälpa en halv stads infrastruktur, skapa förseningar som säkert än i kväll ger ringar på vattnet. Ska man köra sin promenadbil får man väl göra det söndagar, på cykelbana eller inte alls! INTE i rusningstrafik för övrig omvärld.

Dagen på jobbet susade förbi innan jag nästan märkte av det. Massor att göra, mycket kunder resulterade i ett inhopp i kassan roligt nog synkat med att min gamla hemkunskapslärare hamnade i min kö. Vansinne att hon kände igen mig och mindes mitt namn så här 19 år senare! Jag berättade stolt att jag gift mig med någon som lagar mat åt mig (för jag själv suger på det), hon skrattade gott. Så hon kom inte ihåg mig för mina framstående kunskaper i köksmiljö men väl för någon som hade alla rätt på teoretiska prov. Som med det mesta i skolämnesväg, höga betyg på prov men sen när vi kommer till praktik...nja ingen praktiker kan vi verkligen enas om! jag är ett läshuvud.



Den här är Skorpans senaste tillskott i bokhyllan, fått den av sin bok-moster. Så mysig och jättefina illustrationer. Vi hade lånat denna för länge sen på biblioteket så vi kände till författaren, den är också mycket bra. Fin skildring av döden på ett sätt som barn kan ta till sig. Jag är väldigt nyfiken på den tredje boken!

Inga kommentarer: