onsdag 1 oktober 2014

mera onsda

mamma kolla en planet som det växer ett träd på! ja eller en rotselleri..men första alternativet lät mycket roligare!



 senaste Tradera-fyndet till Grynet, 33:- tokfin!

 morronstund i väntan på att syrran ska vakna, lika tufsiga i håret båda två:)

 For ner på stan efter lunch för att köpa varmfodrade stövlar till Grynet, vilket det också blev. Skorpan behövde varmfodrade överdragsbyxor, 20% där och då, man tackar! Startade dock turen på stan med att fynda en lampskräm för en tjuga till Skorpans rum, hon blev så glad! och en burk som jag tidigare klämt på diverse loppisar o secondhandbutiker men som jag verkligen inte vill betala 200-250:- för som den brukar kosta (vansinne!), den här var prismärkt 50:- och därmed given! Perfekt till julens pepparkaksbak:) Turligt nog lät butikspersonalen mig lämna mina fynd så jag kunde hämta dom på vägen hem. 

Det blev två böcker för 10:-/st. Patriks Cirkus har jag spanat efter och inte hittat i nyproduktion så den blev jag skitglad för. Läste den ikväll för Skorpan hon tyckte den var jättebra, vi har många Jan Lööf-böcker hans illustrationer är underbara, älskar lejonen särskilt. Tomteboken minns jag från min barndom och den är så mysig. Men den får hon sen:)

Inga kommentarer: