onsdag 28 april 2010

[ANNA] Update!

Jodå, visst tog Skorpan flaskan, Linus matade henne och hon var mycket nöjd. Problemet var bara att det var svårt att veta innan hur mycket hon äter. Jag hade lyckats pumpa ut 60ml, det låter lite men det ska gudarna veta att det var inte helt klämma ur dom dropparna och det kändes mycket i pumpen. Så jag fick ge henne lite mer från bröstet. Men nu har vi testat, jag får helt enkelt jobba upp ett litet lager i frysen så finns det om det skulle behövas. Men efter mecket med att pumpa ut/sterilisera/värma så är amning oslagbart enkelt när det funkar. Man behöver ju aldrig tänka på nåt då.



Linus masserade Skorpan, såväl på ryggen som magen. Skorpan njöt till tonerna av Fleet Foxes.

8 kommentarer:

Carro sa...

Vet inte hur mycket Majja berättat om vår situation. Men jag ammade inte Liah, hon är ett falskbarn. Alla barn är olika men det gäller hur ofta de vill äta och hur mycket. När Liah var runt 3 månader så var 60ml ett perfekt mål för henne. Och du där är ju inte Skorpan riktigt ännu. Men som sagt, alla barn är olika. Men du ska var nöjd med vad du fått ut och får ut. Lite är bättre än inget!! Även Linus och Skorpan ska få en klapp på axeln, flaskmatning är inte alltid självklart ;) :)
Kram Carro

Maria sa...

Hej Anna, ett tips som jag märkt hjälper när man ska pumpa är att "spara" ett bröst ett par amningar så det blir riktigt fullt, då sprutar det ut sen:) Gör jag det så kan jag lugnt pumpa minst 100 ml på tio min. På mig funkar det också bra och jag inte pumpar snabbt utan trycker in handtaget och håller kvar ett tag. Sen lär du dig själv sen hur det funkar, jag tycte också det var superbökigt i början men det löser sig. Man kan behöva flytta runt pumpen lite också för att få bästa suget. Elton kan äta 180 ml! på en gång men det brukar han inte göra utan oftast blir det 100-120 ml men som sagt innan, alla barn är olika:)
kram

Maria sa...

nämen vad fan, nu blev det ju två kommentarer i alla fall..jaja:)

Anna sa...

Carro&Maria!
Tack för tips och erfarenheter, det tas tacksamt emot! Man märker verkligen hur individuella barns Kram på er!

ditte sa...

Oj då, redan fått så bra musiksmak.. Bra jobbat!

Anna sa...

Ditte!
Eller hur! Vi jobbar hårt på att lägga en bra grund för musikintresse hos Skorpan. Tycker absolut du och din karl ska masa er in hit och ta en fika med oss. Annars kommer vi till Mjölby och passar på att träffa Norsken med.
kram på er!

ditte sa...

Ja, absolut! Vi kommer..Vill jättegärna komma och gosa lite=) Många kramar till er alla tre!

DanielC sa...

Massage till Fleet Foxes låter som rena drömtillvaron :-D