lördag 17 april 2010

[ANNA] Ofrivillig nattunderhållning.

Natten som var tog på krafterna. Till att börja med så är det nån ärthjärna som hyrt ut en vindslokal ovanpå garaget hos oss som replokal. Ljudnivån är sådär behaglig, får man ens ha replokaler precis brevid folks hyreslägenheter? Fram tills nu har det ändå spelats på okej tider på dygnet. Igår däremot var det nonstop från 21:30-01, vi har sovrummet närmast lokalen. Det kan tyckas att det inte är särskilt sent, men om man är trötta spädisföräldrar tär det på psyket. Till råga på allt var det nån jävla nolla som inte kunde spela trummor som satt och harvade i tre och en halv timmar. Visst, jag är enligt mig själv helt tondöv MEN jag har ändå en uppfattning om vad som är takt och musik något som när. Jag har ju ändå i min ungdom, ehrm, hängt runt med en del band från trakten..Skitsamma. Det här lät som någon hade ett långt epileptiskt anfall framför ett trumset, alternativt kan det ha varit nån slags psykadelisk jazz. Om du som trummis mot all förmodan läser detta; DON´T QUIT YOUR DAYJOB! Skorpan sov dock genom denna terror. När spelandet var slut och vi jublade och skulle sova, då vaknade hon.

Jaja, ny dag nya tag. Linus och Skorpan är risiga, jag mår okej. Vi överlever! NU tacos!

Inga kommentarer: