måndag 26 april 2010

[ANNA] En varm aprildag som idag!

Idag har vi njutit av den varma aprilsolen över en kaffe på Stora Torget med David, Daniella och deras lilla Nicolas. Mycket trevligt! Denna familj träffade vi som sagt på vår föräldragrupp och vi kände att de matchade vår syn på barn, jämställdhet osv. Framförallt var de mer färgstarka än den beigegrå svennemassan som den övriga föräldragruppen utgjorde. Våra barn hade vi för övrigt kunnat lämna hemma under fikan, då de sov HELA tiden. Måste erkänna att jag är lite avis på att dom har släkt och familj i Italien och sticker dit i två veckor. Jag hade inte bangat 25 grader, ett glas rött vin på en piazza eller bara äta frukt(det är det bästa jag vet utomlands, att frukterna smakar så mycket och är så stora). Efter fikan gick jag och Linus en promenad och handlade lite på vår ICA Nära(billigt, INTE). Emil och Jessica tittade förbi på kvällskvisten för att mysa lite med Skorpan och låna Twin Peaks. Vilken koll jag har på vilka boxar/filmer vi äger, vi har ju faktiskt Guldboxen.

Linus lagade en kanongod chili con carne till kvällsmat, Skorpan satt nöjt och tittade på oss från sin babysitter. När vi åt pratade vi om hur vi båda för första gången i livet inte känner någon önskan efter något. En total känsla av att det inte finns några saker eller prylar vi vill ha, alls. Livet känns komplett i och med Skorpan. Vi stör oss inte på något, inga problem känns värda att fundera över. Vi är rika, rika på ett annat liv. Man känner sig oerhört liten och ödmjuk inför att man skapat en människa. Varför skaffade vi inte barn tidigare?

1 kommentar:

Anette sa...

Åh, Italien låter verkligen inte fel! Kan gärna åka dit jag med :)