tisdag 13 april 2010

[ANNA] Skorpan och jag gör stan!

Idag presenterade jag Skorpan för Fräcka Fröken-personalen. Vi har ju fikat där en hel del och i takt med att min mage växte så lärde vi känna varandra, så nu fick dom se resultatet. Jag och Johanna tog en fika och jag fick öva på offentlig amning och blöjbyte på bortaplan. Det gick galant! Superhärligt att lämna hemmet och tjejskvallra! När man ammar bland folk vill man ju gärna göra det lite diskretare och det är en konst för den ovane vill jag lova. Hemma "kastar" man ju bara av sig, sprider amningsinlägg omkring sig och ibland när Skorpan tappar greppet står mjölken som en fontän. Men när man väl fått in tekniken så är det oslagbart smidigt att amma. Maten är alltid med och perfekt tempererad! Nu ska vi äta kvällsmat här hemma, Linus kom precis hem från jobbet. Sen ska jag nog lägga ut lite grejor på Tradera, jag är inne i ett riktigt rensartag.

4 kommentarer:

agda sa...

Kan man komma upp på en tallrik mat? ;) hahahah
Mackan grillar med jobbet sen är det bowling.
Puss

Klicka här för att färdas över tid å rum sa...

Vi va visst å fika på 60- eller 70-talet!

Adisa sa...

Hej Kära Anna!

Nu är det här med bloggliv kanske inte vad jag sysselsätter mig med, och jag skulle gärna slå en signal om jag hade ditt nummer alternativt skriva någonannan vart, men det får bli såhär!

Grattis så väldans till ert nya tillskott till familjen. Ett flickebarn, så fint. Jag hoppas att du lever och mår. Kommer jag in till Linköping ska jag se till att ordna en date. Men tills dess må så väl och ta hand om dig kära du.

Varmaste kramarna

Adisa

Anna sa...

TACK Adisa!!!
Vad glad jag blir att höra från dig! Hoppas allt är fint med dig, är du i Stockholm nu? Kom till stan och fika med mig och Skorpan, det vore så kul!
Varmaste kramarna tillbaka fina Adisa!