fredag 9 april 2010

[ANNA] Denna dag ännu ett liv..

Nja nån mer sömn den gånga natten var ju synd att hoppas på. Skorpan slog vakenrekord nattetid, jajemän vi var vakna heeela natten, hon somnade ju i och för sig 08:30 och sov säkert till 10. Denna dag har således varit en liten utmaning. Vi tog oss ut på en långpromenad runt ån för att piggna till lite(Skorpan sov, skräll). Idag släppte Kappahl sin Vintage Stories kollektion och vi spanade in den på vägen ner till ån. Vuxenkläderna var inget att ha i min mening, tråkig massproduktion. Nä då tycker jag bättre om dom 50tals klänningar jag redan har, som det inte finns så många av. Jag hatar att ha samma prylar/kläder som folk, lycka är att hitta något man får vara ensam om! Men vi hittade en jättefin klänning till Skorpan som vi slog till på. När vi kom hem slocknade jag i soffan i en timme, det var jätteskönt men lite för lite för att det skulle kännas skillnad. Idag har jag haft ont i halsen och näsan har runnit, sömnbristen knäcker visst immunförsvaret en smula. Imorron är en ny dag och som spädisförälder får man vara en riktig krigare som inte ger upp i första taget!

Förresten idag kom pappret från Skattemyndigheten, nu finns Skorpan Majken Maria Forsberg "på riktigt" med personnummer och allt! Det finns numera totalt 17 personer i Sverige som heter Skorpan, 14 män och 3 kvinnor.

2 kommentarer:

Maria sa...

14 män, haha! Jag lider med er pga er sömnbrist, känner mig dum som klagade häromdagen över en ynka jobbig kväll, jag är imponerad av er att ni orkar även om det är så att ni inte har något val så är ni starka! Jobba på, Skorpan är supersöt och klänningen var jättefin:)
Vi pratar om bebisfika nästa vecka hos Stina i Sya..

Anette sa...

Så söt klänning! Hoppas ni fick sova mer natten som var... Kram