lördag 19 september 2009

[ANNA] Välkommen hem mig själv!

Nu har jag återhämtat mig från jobbresan till Barcelona och tömt kameran! Kanonkul resa, sett och ätit massor spännande. Vi hade lite otur med vädret dock, det var inte direkt kallt men det regnade en hel del. Vårat hotell låg nästan mitt på den stora gatan Las Ramblas, vid Placa Catalunya. Sjukt mycket blandat folk, alla nationaliteter, en riktig smältdegel. Vi hann med lite klassiskt turistande och såg bla Sagrada Familia(Heliga familjen)en jättelik kyrka som ser ut som en spättekaka eller nåt från en Tim Burton-film. Den är inte klar och finansieras endast med hjälp av donationer, så arbetet går trögt. Man började bygga år 1882 och tror man är klara 2026.En kanonbra shoppingstad med Zara, Mango, Topshop mm. Jag kom hem med en skitsnygg vinterkappa från Zara bland annat. Men det var långt ifrån bara shopping och god mat, vi var ju faktiskt där för att göra studiebesök i mataffärer och ha konferens. Det mest spännande studiebesöket var på saluhallen s:t Josep la Bouqueria. Vilka färger och lukter! En del saker var väl mindre mysiga som uppsprättade bebisgrisar, fårhuvuden med ögonen kvar och fårhjärna. Alla frukter staplades för hand i fina färgskalor och allt såg riktigt inbjudande ut! Enda minuset med resan är nog flygbolaget KLM, inget jag kan rekomendera. De slarvade bort HELA ressällskapets väskor, bara 19 stycken. Vi fick dom 10 timmar efter vi landat, så första middagen på fin restaurang var vi varken snygga eller fräscha. På hemresan var vi så försenade att vi fick springa genom Amsterdams flygplats Schiphol för att hinna till vårat nästa plan. KLM får ett halvt pass av tio möjliga. Resan får 10 av 10, jag har riktigt bra jobbarkompisar med sjukt kul humor!
bilderna uppifrån höger och ner:
1) Elin& Jenny visar upp ett glatt humör trots att vi fått veta att våra väskor är borta.
2) Snabbmaten var lite knepig.
3) Om man döper bläckfisk till Cuttlefish går jag på niten och beställer den, vidrigt!
4) Bosse aka högsta hönset, Elin, Therese och Johan.
5) Sagrada familia.
6) Pernilla vet att det är viktigt att inte torka ut i varma klimat.
7) Konferens.
8) Butikschef Monika visar dagens outfit, glajjor GD (Golce Dabana från Thailnad) magväska Skänninge marknad. Brevid ser vi den heta pinglan Jenny.
8) Lunch.
9) Jag är peppad på restaurangen sista kvällen.
10-13) Saluhallen med diverse läckerheter.
14) Utsikt från hotelltak.
15) Jenny tycker att det är skitkul att Johan inte syns för den stora fikusen.
16) Nästan hela gänget.
17) Dom här blommorna stod på köksbordet när jag kom hem till en nystädad lägenhet, jag har världens finaste man!

4 kommentarer:

tarmen sa...

Tråkigt att Zlatan var i Italien då, annars hade ju han kunnat guidat dig lite!

frida sa...

I'm dying to hear all about it! ja, fast nu har du ju skrivit en hel del... nåja, resten då!

kram!

Anna sa...

Haha Zlatan var med oss iaf, varenda husvägg var tapetserad med honom!

Anette sa...

Härligt att ni hade det så bra, skulle gärna varit med ;) Men trist med KLMstrulet...