söndag 25 januari 2015

sönda

Jag är snart ute på andra sidan vad det gäller jobbhelgen. Jag behöver knappast berätta hur mycket det var att göra på jobbet igår och idag. Januarilönen, årets mest efterlängtade som bekant, full anstormning, pang på bah! Linus och barnen har hängt i pulkabacken med Markus&Vilma. Grynet har verkligen fått smak för att susa nerför backen nu, helst på snowracern med Linus sittandes bakom. Så fort dom kommit ner pekar Grynet bakom sig, det betyder sätt dig vi ska åka igen! Efter lunch åkte Skorpan hem till Vilma för att leka med henne resten av eftermiddagen, tills jag svängde in och hämtade upp henne på väg hem från mitt jobb.

Barnen sover, Linus fnular med bildredigering eller någe som vanligt. Jag sitter i soffan med högerfoten i högläge på en trave kuddar. Har lite trassel med den, gjort illa den för länge sen och blir det för mycket gå/stå som Ica Maxi lönelördag nio timmar så blir det skit av det, har en rejäl utgjutning under fotknölen och ont som tusan gör det.

vad gör ni en söndakväll som denna?

2 kommentarer:

Frida sa...

Otto sover, jag och Bengt slöar i soffan. Jag dricker rödvin, varför inte liksom? Kram påre!

anna sa...

Great minds think a like, foten i högläge och ett glas vit dövar. Varför inte liksom;)
Kram!